Sygdom

Vi følger i alle afdelingerne retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen. Vi modtager ikke syge eller sløje børn. Hvis dit barn bliver syg her i institutionen, vil vi kontakte dig og bede dig hente dit barn. Husk at give os besked om eventuelle smitsomme sygdomme, allergier eller børnesygdomme. Når der er mange børn samlet kan det være svært at komme af med smitsomme sygdomme, hvis vi ikke hjælper hinanden så børnene er raske inden de afleveres.

Kun i særlige tilfælde giver vi dit barn medicin. Det kan være hvis barnet er rask nok til at være her og følge en dag, men skal have medicin 3 x dagligt. Dette fordi vi ikke har en sundhedsfaglig baggrund og derfor ikke er i stand til at observere og behandle syge børn.

HVIS dit barn skal have medicin i institutionen, skal medicinen være lægeordineret i barnets eget navn, den nøjagtige dosering af medicinen skal være angivet og den skal naturligvis stadig være holdbar. Dosering skal fremgå på selve glasset/beholderen fremfor på kassen så der ikke sker fejl.

Medicinen skal afleveres til de voksne på stuen så vi sikrer at den opbevares utilgængeligt for børnene.

I dette link kan I se bogen "Smitsomme sygdomme hos børn og unge".  Siden er opdateret 21.9.2020. Der står også hvornår barnet må komme i institutionen igen.